Brezplačna poštnina pri nakupih nad 30 € znotraj Slovenije
080 12 50Blog | FAQ | Kontakt
Spoznajmo se
Prijava v trgovino
0

Spomladanska utrujenost – kako jo premagati? 

Dnevi postajajo vedno daljši, narava se zopet prebuja in zunaj postaja topleje … Navdušenja nad lepimi in dnevi se kar ne da skriti, toda vi ste popolnoma brez motivacije in vaša energija je čisto pri dnu. Se sprašujete, zakaj? Velika verjetnost je, da vas je ujela spomladanska utrujenost!
Čeprav spomladanska utrujenost ni bolezen, se lahko takrat počutimo zelo izčrpani, brezvoljni, razdraženi in čisto brez energije, zato smo tokrat Butterske raziskale, kako se učinkovito spoprijeti s simptomi spomladanske utrujenosti, da lahko na polno uživamo v daljših, toplejših dnevih, ki jih je prinesla pomlad. 

Kakšni so prvi znaki spomladanske utrujenosti?
Spomladanska utrujenost - kako jo premagati?

Prvi znaki spomladanske utrujenosti se lahko kažejo kot neprestano zehanje (pa čeprav niste ponočevali), vrtoglavica, neprestana utrujenost, bolečine v mišicah in sklepih ali mentalna utrujenost. Velikokrat se takrat tudi težje spopadamo s koncentracijo, imamo glavobole, nihanje razpoloženja - hitro nas kaj »vrže s tira«, imamo oslabljen imunski sistem, daje nas lažja depresija in nismo socialno družabni. Se najdete v zapisanem? Potem berite naprej.

Na spomladansko utrujenost vpliva kar nekaj dejavnikov!

Pomlad je čas, ko se vse prebuja, prav tako se mora prebuditi tudi naše telo in se pripraviti na nove izzive, temperature in se spopasti z dejavniki, ki vplivajo na naše počutje.

Eden iz med njih je pomanjkanje sončne svetlobe v zimskem času, zaradi česar smo v pomanjkanju z vitaminom D. Nekaj ga lahko pridobimo z zaužito hrano in izpostavljenostjo sončnim žarkom, vendar ne dovolj. Zato je pomembno vsakodnevno uživanje prehranskega dopolnila - vitamina D, saj si tako krepimo tudi svoj imunski sistem.

Buttersov Vitamin D3 z dodanim vitaminom E je prehransko dopolnilo v obliki ustnega pršila. Zakaj bo navdušil? Ker vsebuje le štiri sestavine (organsko sončnično olje, vitamin D3, vitamin E in naravno eterično olje mandarine), je popolnoma brez sladkorja, sladil, umetnih barvil in arom ter alergenov.

Priporočeno je uživanje tudi drugih prehranskih dodatkov, kot so magnezij, B – kompleks in vitamin C. Veliko boste že dosegli, če boste svojo težko zimsko prehrano zamenjali z uravnoteženo lahkotno prehrano, ki bo vsebovala ogromno vlaknin, vitaminov in mineralov.

Hormon sreče na pomoč!

Spomladanska utrujenost - kako jo premagati?
Sončna svetloba pa nam ne daje samo vitamina D, ampak nam poveča tudi nivo serotonina v krvi. Serotonin poznan tudi kot »hormon sreče«, je hormon, ki zelo vpliva na naše počutje. Lahko nam ga primanjkuje v zimskem času, ker so dnevi krajši in naše zaloge kar kopnijo. To se lahko zavleče tudi v pomlad in pomanjkanje tega hormona občutimo kot brezvolje, nihanje razpoloženja ali lažjo depresijo.

Vsi dobro vemo, kako prijetno se počutimo, ko nas pobožajo topli sončni žarki! Zato, če je zunaj lepo vreme, se ne obotavljajte in se odpravite v naravo.

Privoščite si dovolj spanca!

Poleg serotonina igra zelo pomembno vlogo tudi melatonin, ki ga poznamo kot »spalni hormon«. Njegovo neravnovesje je lahko eden glavnih razlogov za spomladansko utrujenost. Nastajanje melatonina je pogojeno s temo in spanjem, zato je izrednega pomena, da si privoščimo vsako noč dovolj ur spanca. Torej - pozimi se izloča več melatonina in smo pogosto zaspani, spomladi pa se omenjen proces obrne in se poveča nivo serotonina. Zaradi spopada teh dveh hormonov se mi počutimo izčrpani in utrujeni. Ko se vzpostavi ravnovesje, utrujenost mine in izboljša se naše počutje.

Nihanja temperatur nam prav tako ne delajo nobene usluge!

Naše telo neprestano zaznava spremembe okoli nas in ravno v tem času je še toliko bolj dovzetno. Nizke temperature vplivajo na širjenje ožilja in padec krvnega tlaka, pospeši se presnova, vse to pa je lahko velik napor, zato naše telo zapade v utrujenost. 

Kako se torej učinkovito spopasti s spomladansko utrujenostjo?

  • ·Uravnotežite svojo prehrano! Vse, kar vnesemo v telo, vpliva na naše počutje. Zato svojo prehrano obogatite z veliko svežega sadja in zelenjave, z žitaricami in proteini, saj vas bodo tudi nasitili za dalj časa.
    Spomladanska utrujenost - kako jo premagati?
  • Uživajte zadostno količino vode. Priporočeno je da dnevno zaužijemo nekje med 2-3 litra vode na dan. Če vam pitje vode predstavlja problem, si jo naredite bolj okusno z rezino limone ali ohlajenim zeliščnim čajem.
  • Zadovoljite si dovolj spanca! Naše telo potrebuje vsaj 6-8 ur kakovostnega spanca, da se lahko zjutraj zbudimo spočiti.
  • Bodite aktivni! Z gibanjem vplivamo na nivo dopamina, ki je prav tako zelo pomemben dejavnik. Vsaj 3-4x tedensko si privoščite telesno aktivnost, daljši sprehod v naravi, tek ali drugo športno aktivnost.
  • Uživajte prehranske dodatke. S prehranskimi dodatki lahko povečamo vnos potrebnih vitaminov in mineralov, ki jih naše telo z zaužito hrano ne prejme zadostno.
  • »Knajpanje«. Mrzlo in zelo vroče prhanje je idealno za pospešitev cirkulacije. Sprememba temperature vode ima pozitiven učinek na imunski sistem, metabolizem, prekrvitev, srce, pa tudi na vaše počutje.
  • Prisluhnite svojemu telesu. Vedno poslušajte, kaj potrebuje vaše telo. Če ste zaspani, si privoščite spanec, če ste utrujeni, se brez občutka krivde zleknite na kavč za nekaj minut … Le tako se boste vedno dobro počutili v svojem telesu.
Pri Butters smo ugotovili, da če boste upoštevali vsaj nekaj od naštetih nasvetov, se boste zlahka prilagodili pomladi in boste že jutri uživali sončne žarke, polni energije in novega zagona.
 
Viri:
https://vizita.si/zdravje/spomladanska-utrujenost_2.html
https://www.eliteworldhotels.com.tr/blog-en/ways-to-wave-goodbye-to-spring-fatigue.159.aspx
https://www.pomurec.com/vsebina/42179/Kako_se_spopasti_s_spomladansko_utrujenostjo
http://www.fit-preobrazba.si/index.php/blog/zdravje/34-spomladanska-utrujenost-kako-jo-prepreciti
Zakaj smo drugačni

Prijava na E-novice

Error
×

KOŠARICA

ŽELIM NA BLAGAJNO
NAZAJ K NAKUPOVANJU