Brezplačna poštnina pri nakupih nad 30 € znotraj Slovenije
080 12 50Blog | FAQ | Kontakt
Spoznajmo se
Prijava v trgovino
0

Kako okrepiti svojo odpornost in dobro počutje jeseni

Konec počitnic, začetek šole, novi projekti na obzorju, delovne obveznosti – kar malce šok terapije takoj po brezskrbnem poletju. Naša odpornost jeseni avtomatsko pade, saj se poleg obveznosti spremeni še temperatura zunaj. Hladna jutra in večeri so dobrodošla po vročem poletju, vendar sprememba preseneti tudi telo. Da se bo tvoj imunski sistem uspešno spopadal z vsakim malim tujkom, bakterijo ali virusom, smo ti pripravili nekaj priročnih nasvetov za krepitev tvoje odpornosti.

Dober spanec je zdravje

Spanec je zelo pomemben – še posebej, če si želiš okrepiti naraven imunski sistem. Kvaliteten spanec te bo posredno zaščitil pred zunanjimi virusi in bakterijami, saj bo nevede okrepil tvoj imunski sistem. Prav tako bo zmanjšal depresivno počutje in konstantno izčrpanost. S spanjem pa je povezan tudi stres. Verjetno se spomniš noči, ko zaradi stresa nisi mogla zatisniti očesa. Pod stresom je tvoj spanec tudi manj kakovosten.

Če imaš težave s tem, da padeš v spanec, potem si svoje misli zapiši v zvezek. Po navadi so to skrbi, kaj vse moraš opraviti v naslednjih dneh. Tako boš lažje zaspala, ko boš imela zapisano, kaj vse še moraš urediti z novim dnem.

Čez dan se odpravi ven – ne glede na to, kako toplo je. Mrzel zrak te bo še dodatno ''zresetiral'' in ti pomagal k boljšemu spancu ob koncu večera. Prav tako poskrbi za spalno higieno – spat pojdi ob podobni uri kot ponavadi in poskrbi, da dobiš dovolj ur spanca.  
Kako okrepiti svojo odpornost in dobro počutje jeseni

Osnove čistih rok

Kako preprečiti okužbe na prvi bojni linij? Osnovna preventiva pred gripo in prehladi je umivanje rok in razkuževanje, s tem pa preprečiš vdor tujkov v svoje telo. Verjetno si že seznanjena z vsemi navodili za pravilno umivanje rok, ampak nič ne škodi, če še enkrat ponoviš osnove tukaj. Kadar nimaš možnosti za umivanje rok, takrat je najbolje imeti pri roki antibakterijski gel. Ta ti ne bo še dodatno izsušil rok, saj ima dodan vlažilen glicerin in vonj limonske trave.

Brez vitaminov ne gre

Začnimo na začetku. Še ptički na vejah čivkajo o vitaminu C, ki je prvi v vrsti, da ti pomaga pri boju z mikrobi. Vitamin C, kot antioksidant, ščiti celice pred škodljivimi sestavinami. Pomanjkanje vitamina C lahko privede do počasnejšega celjenja ran in oslabljenega imunskega sistema, ki se težje bori z okužbami. Visoke doze vitamina C zmanjšajo simptome prehlada, telo pa bo hitreje okrevalo. Citrusi so dober naraven vir vitamina C - še posebej veliko ga vsebujejo grenivke, vključno z njihovimi peškami. Veliko vitamina C se skriva tudi v kiviju, brokoliju in ostalih citrusih. Zato le ožemi tisto limono in si naredi limonado. Najbolje zjutraj na tešče.
Kako okrepiti svojo odpornost in dobro počutje jeseni

Pri prehladih in boljšem imunskem sistemu pomagajo tudi cink, železo, selenij in ostali vitamini lestvice A,C,E in B. Ne pozabi niti na vitamin D, ki ga najbolj potrebujemo v dneh z manj sonca. Vsi ti vitamini aktivirajo tvoj imunski sistem, najbolje je, če pridobiš ta hranila iz raznovrstne prehrane. Korenček, špinača, citrusi so polni vitamina C in A, oreščki pa vsebujejo potreben cink in vitamin E. Zelenjava in sadje so tudi polna antioksidantov, ki zaščitijo tvoje telo pred oksidativnim stresom, hkrati pa s tem okrepijo tvoj imunski sistem. Antioksidante lahko zlahka najdeš – in to  v najbolj barvni zelenjavi in sadju z močnim pigmentom. Vse od korenčka pa do jagodičevja in špinače.  

Antibakterijsko delovanje imajo tudi začimbe – zagotovo v svoji kuhinji uporabljaš klinčke, origano, timijan, kumino in cimet. Vse te začimbe preprečijo širitev mikrobov med samim prehladom. Odpornost si lahko okrepiš tudi z ingverjem, kurkumo, propolisom.

Zdravje se začne tudi v tvojem črevesju. Zdrave bakterije so naše prijateljice v boju proti okužbam. Kako do jih? Uživaj probiotike za naselitev zdravih črevesnih bakterij. Probiotiki pomagajo pri zaščiti pred infekcijami. Naravno lahko zdrave bakterije za podporo črevesja pridobiš iz fermentiranih izdelkov kot so kisano zelje, kombuča, kimči, kefir...  

Svež zrak

Če so večeri in jutra hladna, še ne pomeni, da se izogibaj gibanju v naravi. Nasprotno, čim več časa skušaj preživeti na svežem zraku, saj bo to okrepilo tvoj imunski sistem. Hoja ali šport na svežem zraku pomaga pri tem, da ne zboliš z gripo in prehladom tako zlahka. Svež, mrzel zrak ob telovadbi pa bo prečistil tvoja pljuča pred tujki. Če ujameš še kakšen sončen žarek in dnevno svetlobo, pa se ti bo v telesu povišal serotonin. Tako se boš bolje počutila, tvoj pogled na svet pa bo veliko bolj pozitiven.

Stres

Stres oslabi tvoj imunski sistem, še posebej na dolgi rok, saj kronično blokira imunski sistem. S tem je stresni hormon, kortizol, povišan dlje časa, imunski sistem pa telesa ne more zaščititi pred virusi in bakterijami. Zbolimo ravno takrat, ko začnemo s počitnicami ali na začetku šolskega leta, med izpitnim obdobjem. Stres posredno vpliva na kognicijo in pozornost, zato se med stresnimi situacijami težje učiš in fokusiraš. Tudi telo se odziva drugače, saj je pod stresom še bolj občutljivo na bolečino.

Stres imaš lahko pod kontrolo na več načinov. Preizkusi dihalne vaje za globoko dihanje, sprehajaj se v naravi, poslužuj se meditacije ali si priskrbi kakšno ''antistres'' žogico za v službo.

Aromaterapija za boljše počutje

Kako okrepiti svojo odpornost in dobro počutje jeseni
Vse je povezano v celoto, tudi tvoje telo in um. Z čutnicami za voh lahko zlahka vplivaš na svoje počutje. Eterično olje sivke in kamilice ima pomirjujoč učinek – ravno zato pomaga pri blaženju tesnobe in boljšem spancu. Vlažilec zraka z izbranimi eteričnimi olji je odlična izbira za vdihavanje in sproščanje. Preizkusiš lahko tudi naša Mama & baby masla, ki te bodo pred skokom v posteljo umirili z nežnim vonjem sivke, kamilice ali bergamotke. Zaspal/a boš veliko lažje, tvoja koža pa bo dodobra nahranjena in neustavljivo mehka. Nekaj kapljic sivke lahko dodaš v večerno kopel ali se stuširaš s katerim od naših gelov za prhanje. Oba vsebujeta namreč eterična olja – izbiraš med sivko in baziliko ali limonsko travo in rožmarinom. Izboljšan spanec in zmanjšanje kortizola pa pomeni boljšo odpornost.

Že prakticiraš vse? Potem ti zagotovo ne bo težko ostati zdrava in dobrega počutja v sezoni bacilov. Več o zaščiti pred virusom in gripo si lahko prebereš tukaj. Nekaj o tej temi smo namreč že zapisali prejšnjo zimsko sezono, ko so nas presenetile pogoste gripe in prehladi. Tvoje telo je tempelj, na katerega moraš skrbno paziti in ga negovati. Pa na zdravje, z limonado v roki!
 
Viri
https://www.healthline.com/nutrition/how-to-boost-immune-health#1.-Get-enough-sleep

https://www.everydayhealth.com/columns/white-seeber-grogan-the-remedy-chicks/ten-simple-natural-ways-to-boost-immune-system/
Zakaj smo drugačni

Prijava na E-novice

Error
×

KOŠARICA

ŽELIM NA BLAGAJNO
NAZAJ K NAKUPOVANJU